
Voor u is het uitzoeken van een badkamer een hele klus. Wij begrijpen dat. U kunt ons dus alles vragen.
Meer over onsVeelgestelde vragen
Klantenservice menu▾▴
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet tussen staan, neem dan contact met ons op.
Bezorgen en afhalen
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Raadpleeg voor de meest actuele indicatie uw bestelstatus.
Wat zijn de verzendkosten?
Alle bestellingen boven de € 250,- die met Mister Cash of Vooraf Overmaken betaald zijn, worden gratis verstuurd! De bezorgkosten voor bestellingen lager dan €250,- zijn afhankelijk van de aard en de grootte van het pakket. Voor pakketdienst wordt er €4,95 berekend. Voor producten die per pallet vervoerd dienen te worden wordt €29,95 berekend.
Wat zijn de levertijden?
Per product kunnen de levertijden verschillen, vandaar dat wij bij alle artikelen levertijden aangeven. Deze worden continu bijgewerkt voor de optimale levertijdsindicatie.
Kan ik mijn bestelling afhalen in de showroom?
U kunt uw bestelling gratis ophalen in de toonzaal in Schoten wanneer u dit heeft aangegeven bij het maken van uw bestelling. Wanneer u een bestelling heeft geplaatst met de keuze om het te verzenden dan dient u per mail/telefoon even contact met ons op te nemen om te kijken naar de mogelijkheden.
Op welke tijden kan ik mijn producten afhalen in de showroom?
Wanneer uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden, brengen wij u per e-mail op de hoogte. U kunt uw bestelling dan in de showroom ophalen van maandag t/m vrijdag tussen 9:30 en 18:00 uur en op zaterdag van 9:30 tot 12:00.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik tijdens levering niet thuis ben?
Wanneer u een pakketzending heeft zal deze de volgende dag nogmaals aangeboden worden. Grote en zware producten worden veelal verzonden met een extern transportbedrijf. Wanneer u op de afgesproken/gecommuniceerde afleverafspraak niet aanwezig bent en onze vervoerder een tweede keer uw bestelling moet afleveren, dan kunnen bijkomende leveringskosten worden gerekend.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Wanneer u in het bestelproces zit dan kunt u er voor kiezen om de producten op een ander adres te laten bezorgen. Naast de keuze om het op een ander adres te laten bezorgen kunt u ook voor een afhaalpunt kiezen.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Wanneer u uw bestelling in een ander land dan België wenst te bezorgen, dan dient u hierover vooraf te informeren bij onze Klantenservice. Zij informeren naar de mogelijkheden en bijkomende kosten. Wenst u het naar Nederland te verzenden? Dan dient u uw bestelling te plaatsen via Sanitairwinkel.nl.
Bezorgen jullie ook op een verdieping/bovenwoning?
Onze vervoerder levert de bestelling naar de (eerste) voordeur. Wanneer uw adres een flat betreft wordt uw bestelling beneden bij de portiek afgeleverd.
Kan ik iemand anders mijn bestelling af laten halen?
Ja, dat is geen probleem. Neem voor het gemak een kopie van de order mee.
Kan ik een bezorgtijd afspreken?
Nee, het is helaas nog niet mogelijk een dagdeel of tijd af te spreken. U kunt tijdens het bestelproces wel een dag afspreken waarop u de bestelling geleverd wilt hebben.
Ontvang ik een Track & Trace code van mijn bestelling?
Afhankelijk van het type transport ontvangt u op de dag van levering een track & trace code.
Welke dagen kan ik mijn pakket verwachten?
Zendingen kunnen geleverd worden van maandag tot en met zaterdag.
Wat moet ik doen als de bestelling niet volledig is geleverd?
Wanneer uw zending niet compleet geleverd is, neem dan contact op met de klantenservice.
Welke verzendmethodes zijn er mogelijk?
U kunt uw bestelling thuis of op een ander adres laten bezorgen. Daarnaast kunt u ervoor kiezen de producten af te laten leveren bij een afhaalpunt bij u in de buurt of de producten komen afhalen in onze showroom.
Bestellen
Kan ik ook offline (in de showroom) bestellen?
Ja, u kunt ook een bestelling plaatsen in de showroom. Het voordeel hierbij is dat u persoonlijk contact heeft met onze badkamerexperts en zij u nog kunnen adviseren en twijfels weg kunnen nemen.
Waar kan ik mijn bestelling volgen?
U kunt uw bestelling volgen in uw bestelstatus.
Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling is geplaatst?
U ontvangt een bevestigingsmail zodra de bestelling in goede orde ontvangen is. Dit duurt maximaal 15 minuten. Mocht u na deze tijd nog niets ontvangen hebben bekijk dan in uw inbox bij de ongewenste e-mail of neem contact op met onze klantenservice.
Waar vind ik mijn bestelstatus?
U kunt uw bestelstatus eenvoudig vinden onder het het kopje klantenservice. Aan de linkerzijde van deze pagina vindt u uw bestelstatus.
Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief BTW?
De prijzen genoemd op onze website zijn inclusief BTW.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen/aanpassen?
Het is mogelijk uw bestelling te wijzigen. Wij verzoeken dit altijd z.s.m. aan ons per email door te geven onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw wijziging ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden gewijzigd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen.
Kan ik een gemaakte bestelling annuleren?
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren. Wij verzoeken dit altijd z.s.m. aan ons per email door te geven onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen.
Kan ik telefonisch/per mail een bestelling plaatsen?
Ja, u kunt altijd per telefoon een bestelling plaatsen. Raadpleeg de openingstijden van de klantenservice voor de tijden dat wij telefonisch te bereiken zijn.
Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?
U ontvangt de factuur per mail wanneer de bestelling is afgerond in ons systeem. Bent u benieuwd wat de status is van uw bestelling? Controleer dan eerst uw bestelstatus. Mocht u na afronding van uw bestelling nog geen factuur hebben ontvangen neem dan contact met ons op.
Waar vind ik mijn bestelnummer?
U kunt uw bestelnummer vinden in uw bevestigingsmail die u heeft ontvangen. Geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Ik heb geen bevestigingsmail gehad van mijn bestelling, wat nu?
Wanneer u geen bevestigingsmail heeft ontvangen (dit kan maximaal 15 minuten duren) willen wij u vragen om eerst uw ongewenste email te controleren. Mocht u daar ook geen mail vinden neem dan contact op met onze klantenservice.
Betalen
Welke betaalmethodes zijn er allemaal?
Hoe voer ik een actiecode in?
Wanneer u naar de overzichtspagina gaat van de winkelwagen krijgt u daar een optie om een actiecode in te voeren. Wanneer u deze hier invoert zal de korting meteen verrekend worden.
Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
U kunt in uw bestelstatus zien of u de betaling al voldaan heeft. Indien u heeft gekozen voor de betaalmethode om vooraf geld over te maken ontvangt u een betaalbevestiging per mail.
Wat moet ik doen als mijn betaling mislukt of is geweigerd?
Indien u problemen ervaart tijdens het betaalproces neem dan contact op met onze klantenservice.
Worden er extra kosten voor een rembourszending berekend?
Wanneer er gekozen wordt voor een rembourszending zijn we genoodzaakt hiervoor extra kosten te berekenen. Deze kosten bedragen €15,00. Raadpleeg onze betaalmethodes voor meer informatie.
Moet de betaling gedaan worden vóór levering?
Wat is het rekeningnummer van Sanitairwinkel.be?
Het rekeningnummer van Sanitairwinkel.be is (IBAN): BE64 7310 1112 3952
Let op:
Wanneer u geld wilt overmaken vanwege een ontvangen factuur/order vergeet dan niet bij de omschrijving uw factuurnummer of ordernummer te vermelden.
Let op:
Wanneer u geld wilt overmaken vanwege een ontvangen factuur/order vergeet dan niet bij de omschrijving uw factuurnummer of ordernummer te vermelden.
Garantie
Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?
Alle producten die Sanitairwinkel via de webwinkel verkoopt hebben een geldige fabrieksgarantie. Per merk en product kan dit oplopen tot maar liefst 10 jaar.
Wat moet ik doen bij schade?
Wanneer u schade heeft opgemerkt bij uw product dan dient u dit binnen 48 uur bij ons te melden via een serviceaanvraag. Wij proberen altijd binnen 24 uur uw service aanvraag in behandeling te nemen (uitgezonderd zon- en feestdagen). Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. Wij verzoeken foto’s mee te sturen, zodat de schade kan worden beoordeeld.
Ik ben niet tevreden met mijn producten, wat nu?
Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktijd van 30 dagen, retourneren. U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retouraanvraag.
Is het product kapot of niet compleet? Neem dan even contact op met de klantenservice. Zo kunnen wij kijken naar een passende oplossing speciaal voor u.
Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Wanneer u een klacht heeft over een product/service of dienst dan kunt u deze richten aan onze klantenservice per telefoon of via de mail. Bent u uiteindelijk niet tevreden met het antwoord van een van onze medewerkers, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij onze directie. Dit kan uitsluitend schriftelijk naar het volgende adres:
Sanitairwinkel
T.a.v. de directie
5248NL Rosmalen
Graafsebaan 141
Nederland
Sanitairwinkel
T.a.v. de directie
5248NL Rosmalen
Graafsebaan 141
Nederland
Wat zijn de algemene voorwaarden?
De algemene verkoopvoorwaarden van Sanitairwinkel voldoen aan alle eisen van BeCommerce. Mocht u zelf deze voorwaarden willen lezen, dan verwijzen we u graag door naar onze Algemene Voorwaarden.
Hoe snel krijg ik antwoord op mijn klacht?
We streven er naar om binnen 24 uur uw vraag/klacht te beantwoorden.
Wanneer wordt mijn service aanvraag in behandeling genomen?
We streven er naar om binnen 24 uur uw service aanvraag te beantwoorden.
Bpost heeft een handtekening maar er is niets afgeleverd, wat nu?
Neem contact op met onze klantenservice.
Retourneren en annuleren
Ik ben niet tevreden met mijn producten, wat nu?
Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktijd van 30 dagen, retourneren. U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retouraanvraag.
Is het product kapot of niet compleet? Neem dan even contact op met de klantenservice. Zo kunnen wij kijken naar een passende oplossing speciaal voor u.
Hoe stuur ik mijn producten retour?
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij Sanitairwinkel kunt u binnen 30 kalenderdagen na levering het artikel retourneren. Indien uw retourzending voldoet aan de voorwaarden, kunt u vervolgens het geld terug krijgen. U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retouraanvraag.
Wat zijn de retourkosten?
Wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze zelf terug brengen in een van de showrooms. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Aan het retour sturen van producten zijn helaas wel kosten gebonden. Deze worden niet door ons vergoed. Wij vergoeden alleen de kosten van het artikel + verzendkosten 'heen'. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Afhankelijk van het product kunt u deze per PostNL of transportbedrijf naar Sanitairwinkel op laten sturen. Deze kosten variëren per product.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Het artikel mag retour gestuurd worden wanneer aan het volgende voldaan is:
- binnen 30 kalenderdagen na levering;
- als het compleet en onbeschadigd is;
- als het ongebruikt en niet gemonteerd is geweest;
- in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden);
- producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen.
- binnen 30 kalenderdagen na levering;
- als het compleet en onbeschadigd is;
- als het ongebruikt en niet gemonteerd is geweest;
- in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden);
- producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren. Wij verzoeken dit altijd z.s.m. aan ons per email door te geven onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen.
Mijn artikelen blijken bij levering beschadigd, wat nu?
Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de producten. Mocht er onverhoopt schade zijn ontstaan aan een van de artikelen, meld deze dan binnen 48 uur na ontvangst van uw bestelling. Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. U kunt schades melden via een service aanvraag.
Wat is de retourtermijn van mijn ontvangen producten?
Bij Sanitairwinkel kunt u binnen 30 kalenderdagen na levering het artikel retourneren.
Kan ik een product ruilen?
Nee, helaas kunt u geen product ruilen. Uiteraard kunt u wel het product retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Kan ik een retour ook afgeven in de toonzaal?
Ja, wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze ook terug komen brengen in de toonzaal. Meld deze retouraanvraag wel even vooraf aan zodat we u in de toonzaal beter van dienst kunnen zijn.
Binnen hoeveel dagen kan ik het aankoopbedrag retour verwachten op mijn rekening?
Wanneer wij uw retour in goede orde hebben ontvangen kunt u binnen 14 dagen het geld retour verwachten op uw rekening.
Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?
Nee, u dient zelf de verzending van een retourzending te regelen.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Ja, enkele producten zijn uitgesloten voor retour. Dit betreft showroommodellen en producten die speciaal voor u zijn vervaardigd.
Overig
Hebben jullie ook een toonzaal?
Ja, we hebben ook fysieke winkels! We verwijzen u graag door naar onze showroompagina.
Hoe neem ik contact met jullie op?
We hebben verschillende contactmogelijkheden. Bekijk hiervoor onze contactpagina.
Er gaat iets mis op de site, wat nu?
Neem contact op met de klantenservice en beschrijf het probleem zo goed mogelijk. Wij nemen uw feedback intern mee om dit zo snel mogelijk op te lossen/te vergemakkelijken.
Installeren jullie de producten die gekocht zijn via Sanitairwinkel?
Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor de installatie van de producten.
Hebben jullie installateurs die jullie aanraden?
Sanitairwinkel heeft geen eigen installateurs. We kunnen u wel onafhankelijke installateurs aanbevelen indien gewenst.
Hebben jullie voorraad in de winkels?
Helaas heeft onze toonzaal geen voorraad.
Kan ik zonder afspraak de toonzaal bezoeken?
Ja, u kunt onze toonzaal zonder afspraak bezoeken.
Wanneer is het koopavond?
Voor onze actuele openingstijden & koopavonden verwijzen u graag door naar de specifieke showroompagina.
Mijn product staat niet op de site, wat nu?
Helaas hebben wij niet alles online staan. Niet getreurd, het assortiment is groter dan wat wij online aanbieden! Mocht u geïnteresseerd zijn in een specifiek product maar deze niet kunnen vinden op de website stuur ons dan een mail met zoveel mogelijk informatie en wij proberen u te helpen.
Kan ik onderdelen bestellen bij Sanitairwinkel?
Nee, wij verkopen geen losse onderdelen.
Kan ik een afspraak maken met een verkoper/verkoopster in de showroom?
Ja, dit is mogelijk maar is niet verplicht. Mocht u toch graag een afspraak maken neem dan contact op met de desbetreffende toonzaal.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Mocht uw vraag nog onbeantwoord zijn, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via mail of telefoon.
Wat betekent de laagste prijsgarantie op producten?
Sanitairwinkel heeft niet alleen het grootste assortiment, maar ook scherpe prijzen. Op een deel van ons assortiment geven we dan ook een laagste prijs garantie.
Voorwaarden laagste prijs garantie:
Lagere prijs gezien? Neem dan contact met ons op.
Voorwaarden laagste prijs garantie:
- Alleen van toepassing op door Sanitairwinkel geselecteerde producten dan wel merken, vermeld op de productpagina van het betreffende product
- De prijs moet controleerbaar zijn en vermeld worden door een Belgische aanbieder
- De laatste prijscheck wordt gedaan door medewerkers van Sanitairwinkel
- Niet geldig voor speciale acties, outlet producten en showroommodellen.
Lagere prijs gezien? Neem dan contact met ons op.
"Reputatie is mooi, prestatie is beter."
Meer over ons
Door klanten is onze service beoordeeld met gemiddeld sterren.